Vergelijk.nl bibliotheek is geopend!

Het is nog maar het begin, de boekenkast op ons kantoor. Toch vinden onze teams er nu al allerlei boeken die voor hen interessant kunnen zijn, maar stapje voor stapje zullen we het literatuurassortiment uitbouwen tot een heuse Vergelijk.nl bibliotheek.

Deze maand konden jullie lezen dat het tweede semester van Vergelijk.nl succesvol is afgesloten. De website verandert zichtbaar. Door de uitbreiding van het assortiment bijvoorbeeld, maar ook achter de schermen zitten we niet stil. Het gevolg? Iedereen van het Vergelijk.nl-team heeft al – of krijgt nog – te maken met veranderingen. Gaat het niet direct om werkzaamheden, dan komt het misschien wel door de aanpassingen in het kantoor, zoals de recente start van onze bibliotheek.

Vergelijk-bibliotheek

Lastige taak is volbracht

Laatst zijn wij namelijk de strijd aangegaan. Het was een lastige, maar de taak is volbracht: het IKEA-bouwpakket is in elkaar gezet en de boekenkast staat. Het duurt natuurlijk nog even totdat we het echt met trots de Vergelijk.nl bibliotheek kunnen noemen, maar het begin is gemaakt. Samen met collega’s zullen we de kast vullen met relevante vakliteratuur.

Delivering happinessNu we met Vergelijk.nl hard werken aan het realiseren van een excellente klantenservice, kan bijvoorbeeld het boek Zappos, delivering happiness, over onder andere de vernieuwde kijk op klantenservice van het Amerikaanse bedrijf Zappos niet ontbreken. Ook het boek The Fred-factor is één van mijn aanbevelingen. In het boek staat de Amerikaanse postbode Fred centraal. Iedereen weet dat Fred altijd iets extra’s doet voor de mensen die in ‘zijn wijk’ wonen. Hij past bijvoorbeeld op het huis als de bewoners op vakantie gaan en bewaart persoonlijk de post totdat ze weer terug zijn. Fijn voor de adressen waar hij de brieven bezorgt, maar ook voor Fred zelf. Hij gaat namelijk elke dag met plezier naar zijn werk. Wie wil dat nu niet?

Verdiepen en verbreden

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de boeken in die mooie Zweedse kast blijven staan, want ze zijn er om gelezen te worden. De bescheiden start van de bibliotheek is namelijk ook een begin van het initiatief om werknemers te stimuleren tot self-education en ontwikkeling. Iets wat in onze ogen het best werkt als zij er zelf voor kiezen. Geen verplichte stof dus, maar gewoon opzoeken of lezen wat je interessant vindt en kijken of het misschien ook toe te passen is bij Vergelijk.nl. Toch hebben we iets bedacht om iedereen extra te motiveren een boek uit de kast te pakken. Drie boeken lezen betekent daarom: een lunch met CEO Ben Kerkhof.

Inmiddels zien we de boeken steeds vaker rondslingeren op de bureaus: een goed teken. Blijkbaar vinden de meesten het leuk om zich te verdiepen in hun branche of om juist te kijken hoe hun zichtveld kan worden verbreed. Het maken van een nieuwe, perfect aansluitende website voor onze klanten is namelijk teamwerk: en daar mag het hele bedrijf over meedenken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *