Kennismaken met Vergelijk.nl

De afgelopen weken was het een gekkenhuis bij Vergelijk.nl. Een nieuwe website lanceren is één ding, ervoor zorgen dat hij ook netjes in de lucht blijft een tweede. Met het online zetten van de website is het harde werken namelijk nog niet voorbij. Sommige puntjes moeten nog op de ‘i’ en we kijken tegelijkertijd vooruit op de toekomst: hoe gaan we de site ontwikkelen zodat hij optimaal blijft?

Vanuit ons kantoor kijken we uit op de bruisende binnenstad van Utrecht. De straten zijn vol winkelend publiek of mensen die onderweg zijn en in ieder geval even ‘window shoppen’, maar ook winkeliers, leveranciers, toezichthouders en stadwerkers lopen af en aan om het centrum een aantrekkelijke en veilige omgeving te maken voor alle bezoekers.

24 uur per dag open
Op die manier moet je een site als Vergelijk.nl ook zien. Het is een winkelstraat die maandelijks door zo’n 3 miljoen bezoekers wordt doorkruist. Er is echter wel één groot verschil tussen ons en het stadscentrum waar wij op uitkijken: onze website is vierentwintig uur per dag geopend. Wij moeten elk moment van de dag én nacht een aantrekkelijke en veilige plek zijn voor onze bezoekers. Je kunt een voorstelling maken van het werk dat daarin gaat zitten. Nog een groot verschil tussen een echte en een virtuele winkelstraat: op ons kantoor kun je niet zo gemakkelijk even binnen kijken.

Vertrouwen opwekken
Daarom willen we met de nieuwe site bij bezoekers het vertrouwen opwekken dat zij offline misschien gemakkelijk krijgen. Bijvoorbeeld door ze met een medewerker te laten overleggen, de weg te vragen aan de toezichthouder of de mening van een vriend of vriendin te laten meewegen in hun beslissing. Op onze website proberen we bezoekers dan ook op verschillende manieren een kijkje te laten nemen op onze werkvloer en zo kennis te laten maken met ons team.

Een aantal van die toepassingen zijn inmiddels als op onze site te vinden. Zo kunnen bezoekers op de homepage zien wanneer Vergelijk.nl voor het laatst is geüpdatet. Ook zien de bezoekers meteen wat we te bieden hebben: op dit moment zijn dat 1837103 producten, 1152 winkels en 43887 reviews.

USPs Vergelijjk.nl

 

Meer herkenbaarheid
Het was al bekend dat de ‘Blijmakers’ een prominente plek zouden innemen en dat is ook al deels gebeurd. Sjoerd, Tessie en Simone zitten normaal achter het beeldscherm, maar staan er nu ook midden op. Daarmee willen we de klantenservice direct zichtbaar maken voor de bezoekers: extra herkenbaar door de spiksplinternieuwe Vergelijk-kleding. Zo weten onze bezoekers bij wie ze terechtkunnen en wie ze aan kunnen spreken als ze in die drukke winkelstraat de weg even kwijt zijn.

Simone-rondjeTessietim-rondje

Vergelijk-film
We gaan nog een stapje verder om onze bezoekers te laten zien wie zich allemaal inzetten om van Vergelijk.nl een bruisende winkelstraat te maken. Het project waar we de afgelopen tijd meebezig zijn geweest, is namelijk het filmen van homepagefilms. Op de plek waar nu nog de mobiele telefoon prijkt, flitsen straks bewegende beelden voorbij. Bezoekers krijgen op deze manier een kijkje achter de schermen. Natuurlijk zijn ook onze Blijmakers daarin te zien. Zij verruilden hun headset even voor een filmset. Wat er precies gefilmd is en wanneer de beelden te zien zijn, houden we wel nog eventjes geheim.

Persona Vergelijk.nl - Lisa

One Response to Kennismaken met Vergelijk.nl

  1. Frans says:

    verfrissende nieuwe kijk, ga zo door!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *