Huisnummer 220

Hoe het begon…

“Sjoerd, ik heb Johan aan de telefoon voor jou?”, hoe vaak ik dat niet de laatste weken heb gehoord. Het begon allemaal met “ik heb een Samsung Galaxy gekocht en zou hierbij een gratis tablet krijgen”. Hij heeft Vodafone zijn deelnameformulier voor het gratis tablet laten invullen, maar dat was inmiddels alweer vier weken geleden. Nou ben ik natuurlijk voor Johan naar Samsung gaan bellen. Wat bleek nu… Johan woont op huisnummer 220 en Vodafone heeft het huisnummer 20 ingevuld op het deelnameformulier. Chips.. Wat te doen? Johan moest naar zijn Gmail-account gaan voor een kopietje van het deelnameformulier. Hij gebruikt altijd zijn Outlook-mail en heeft geen idee hoe Gmail werkt. Ook computers zijn niet zijn ding: “ik begrijp helemaal niks van computers, joh”. Dus ik ben met zijn toezegging naar zijn Gmail-account gegaan en met behulp van een SMS-verificatiecode ben ik ingelogd op zijn Gmail. In het mailtje dat ik vond schreef Samsung dat het huisnummer al is aangepast (door mijn eerdere telefoontje & mailtje). Maar goed, Johan  was nog steeds ‘not amused’ over de fout die Vodafone heeft gemaakt met het huisnummer waardoor de levertijd van de gratis tablet zeker 6 weken was. Na ons eerste telefoongesprek is Johan  naar huisnummer 20 gelopen in zijn straat. En wat blijkt nu, dat huis is een tijd geleden afgebroken… Voor hem een geruststelling, want dan krijgt in ieder geval niemand anders zijn tablet in handen. Ook zag hij toevallig een PostNL-busje staan. Hij heeft direct de chauffeur aangesproken en tegen hem gezegd dat als die een pakketje heeft voor huisnummer 20 hij het bij hem op nummer 220 moet afleveren. 🙂

Één week later…

“Heee Sjoerd! Johan hier, moet je luisteren: ik heb nog steeds geen tablet!” Dit was voor hem genoeg reden om het bedrag van 110 euro dat hij betaald heeft aan Vodafone terug te storten. Ik vertelde hem, in vriendelijke taal, dat het misschien niet zo slim was om dat te doen. Maar hij was zo gefrustreerd dat dat voor hem de beste optie leek. Ik ga hem binnenkort maar eens even bellen om te horen hoe dat is afgelopen…

Even checken of Johan nu happy is!

Ik bel Johan op en hij vertelt lachend “Ik heb mijn tablet! Maar hé Sjoerd, wat een rotding is dat joh… ik kan er niks mee!”. Ik moest ook wel lachen na al onze telefoongesprekken over de tablet. Nadat ik hem alle mogelijkheden had uitgelegd, was hij eigenlijk toch wel erg blij met zijn tablet. Ook vertelde hij mij dat hij nog een kapotte laptop heeft (je weet wel, “zo’n computer die je dicht kan klappen”). Dus hij belt me binnenkort even op voor mijn advies voor een nieuwe laptop, want hij is heel blij met onze blijmaakservice! Het leukste is, als ik Johan spreek is het alsof ik een goede vriend aan de telefoon heb. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *