De basis is gelegd!

Het is 20 mei. Ik ga zo het personeel vertellen dat we onze doelen voor het 1e trimester hebben gehaald. Leuk om goed nieuws aan de mensen te brengen. Tevreden kijk ik naar de kaart van Europa waar wij onze marsroute van Helsinki, via Amsterdam en Parijs naar Rome hebben uitgestippeld. Iedere stip is een belangrijke milestone in de nieuwe vergelijkingssite die we aan het bouwen zijn.

onze weg naar rome

Links op het raam zie ik de mock-ups (de tekeningen van hoe het eruit moet komen te zien) en hoe die zich per maand ontwikkeld hebben. Het wordt steeds beter, maar het is ontzettend moeilijk om een goed aankoopadvies tot de essentie terug te brengen. Toch zullen we dit moeten doen als we de mobiele telefoon centraal willen stellen.  In het ontwerp dat nu af is, zit enorm veel research die we vervolgens weer getoetst hebben bij onze gebruikers. Vind je het trouwens interessant om mee te doen, meld je dan gerust aan.

mocks in de kantine

Het technische team heeft de architectuur en de fundering neergezet om dit vervolgens te bouwen. Ontzettend knap gedaan. Daarnaast hebben we nu een nieuwe techniek om alle prijzen van de webwinkels te koppelen aan de producten die we hebben. De eerste resultaten zijn veelbelovend.

Ook onze content moet aangepast worden nu we aankoopadvies willen geven aan de consumenten. Heel veel data moet hiervoor genormaliseerd worden en vertaald naar voordelen. Dus bij een laptop vragen we je of je er veel mee reist, of je er alleen maar mee surft, of gamet, en of je er foto’s mee wilt bewerken.  Het contentteam is dus bezig om de specificaties van dit product te matchen met de gebruikersbehoefte. Daarnaast zijn ze methodisch bezig om onze topcategorieën 1 voor 1 naar een hoger kwaliteitsniveau te brengen.

Ook ons salesteam heeft zijn doelen gehaald. We hebben 3 klantengroepen gedefinieerd en voor elke groep een salespersoon verantwoordelijk gemaakt. De opdracht die accountmanager krijgt is om proactief een relatie op de bouwen met de klant en goed te begrijpen wat hier speelt. Op deze manier kunnen we beter inspelen op de behoefte van de webwinkels die bij ons aangesloten zijn. Hierdoor hebben we meer prijzen van de winkeliers gekregen, met als resultaat dat we meer consumenten hebben kunnen doorsturen naar de webwinkels en deze tevredener zijn geworden. Bovendien heeft dit ons nu al hele belangrijke informatie gegeven over hoe wij onze tooling moeten bouwen voor hen. Dit gaan we namelijk in het 2e trimester doen.

Als laatste ben ik er erg tevreden dat we ons mediasalesbudget hebben gehaald. Vroeger hadden we dit uitbesteed, maar sinds 1 januari doen we dit nu in eigen beheer. Het voordeel is dat we hierdoor veel meer klantencontact hebben met de webwinkels en fabrikanten, en dat helpt weer om de markt beter te begrijpen.

Oh ja, bijna vergeten. Omdat we het zo goed doen als bedrijf moeten wij ook een gecontroleerde jaarrekening afgeven met een goedkeurende verklaring . Hierin worden alle bedrijfsprocessen gecontroleerd en wordt er gekeken of we aan de normen voldoen. Een enorme klus, maar Robert heeft ons hier heel professioneel doorheen geloodst (mogelijk gemaakt door de extra ondersteuning van Caroline) Job well done! We zijn nu dus officieel een professioneel bedrijf 😉

Kortom, heerlijk om vanmiddag het goede nieuws te kunnen delen met de hele zaak. Als beloning hebben we een pooltafel gekregen (bedankt Martijn) en we gaan vrijdagmiddag naar Maarssen voor een outdoor event met BBQ. Aan het weer zal het niet liggen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *