Abacadabra, kunnen Blijmakers ook toveren?

Met de AH pizza salami in de oven en het eigen merk Jumbo hamburgers in de pan, zijn we klaar voor de vergelijking.  “Alle proefpersonen graag verzamelen in de keuken! OP=OP”. ‘Liefde gaat door de maag zeggen ze wel eens’, en bij Vergelijk.nl lijkt dit ook het geval. Er ontstaat nog net geen stormloop richting de eettafel. Een groep van 12 collega’s zit aan tafel met een stuk pizza en een stukje hamburger voor zich. Het is overduidelijk wie de winnaar is.  Julian weet wat hij moet eten vanavond, pizza it is!

Appel  Peer“Is dit niet appels met peren vergelijken?”, is een van de reacties op de hamburger/pizza vraag die op Facebook werd gesteld. Klopt, dat was ook onze eerste reactie. Maar ach, een gekke vraag houdt ons niet tegen. We zijn niet voor niks Blijmakers en stiekem ook een beetje prettig gestoord.  Wil Julian weten wat hij moet eten vanavond? Geen probleem, wij testen het wel!

Ook via e-mail stromen uiteenlopende vragen binnen. We krijgen een e-mail binnen van een mevrouw die vorig jaar nog een iPhone via ons heeft besteld. De telefoon laadt niet meer op. De winkel die het product geleverd heeft, bestaat niet meer. Apple Nederland kan ook niks betekenen, want het is een Engels model. Helaas pindakaas voor de consument zou je zeggen, maar aangezien de consument in goed vertrouwen via ons heeft besteld, vergoeden wij natuurlijk de reparatiekosten ondanks dat we dat wettelijk niet verplicht zijn. Een service die wij onze klanten graag willen bieden.

De telefoon rinkelt: een vrouw is op zoek naar een factuur van haar Philips Ambilight-televisie.
“Bij welke winkel heb je het product gekocht?”
“Ja, dat weet ik niet meer”, klinkt het wanhopig aan de andere kant.
“Heb je het via Vergelijk.nl besteld?”
“Nee, dat niet, Ik weet nog wel dat het ongeveer een jaar geleden is. Kun je daar wat mee?”
Helaas kunnen wij ook niet toveren en dat zeg ik dan ook tegen de mevrouw:
Allebei hangen we gelukkig wel lachend de telefoon op.

Via de WhatsApp blijven de berichten maar binnenkomen. “Hebben jullie de stofzuiger Miele s380 nog?”
“Waar is de Playstation 4 het goedkoopste?”
“Ik ben zoek naar een goede telefoon voor niet meer dan €300,-, kunt u mij helpen?”
Maar ook vragen als: “Ik ben op zoek naar een roze t-shirt met bril-en-snor-opdruk. Is deze nog te verkrijgen?”
Via een ander kanaal krijgen we een aantal foto’s doorgestuurd. “Dit is de droger. Hoeveel wil je er eventueel voor geven?”
“Hmm nee, we zijn niet op zoek naar een tweedehands droger. Toch bedankt.”

De chat staat ook niet stil: “Hoe word ik rijk?”“Doen waar je goed in bent?” “Maar ik ben nergens goed in.” “Dan een rijke man of vrouw trouwen?” Een beetje gevoel is bij zo’n vraag wel op zijn plek. Het is altijd wel de vraag, valt het goed of niet?

Op het kantoor van Vergelijk.nl zegt één blik richting de Blijmaker-hoek genoeg. Een prikbord met foto’s, gekleurde lampionnen aan het plafond poster met vrolijke spreuken en de Zeroes top 500 uit de speakers, toveren al een glimlach op je gezicht.  De “knutselhoek” zorgt voor de nodige decoratie voor alle kaartjes en pakketjes die worden verstuurd. Roosjes, strikjes en lintjes zorgen voor de soms iets wat overdreven versierde kaartjes en pakketjes. Dit alles om de Blijmakers extra onder de aandacht te brengen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *